El dia 18 de desembre ja vaig comentar sobre el programa JClic, però va ser d'una forma una mica indirecta, ja que principalment parlava de la meva escola de pràctiques, Joan XXIII, que fa servir molt les noves tecnologies. Per això, volia comentar una mica més, el que comentari que vaig fer al bloc de l'assignatura de NTAE. (link)
Respecte a la primera frase de la metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor, estic completament en desacord, ja que com he dit en altres entrades del meu bloc, crec que l'ordinador mai podria ser el substitut del mestre, i no m'agradaria que ho arribés a ser, la veritat, perquè sinó ja ens podem buscar un altre treball...
El que crec és que potser si que està bé que introduïm les noves tecnologies a les aules per fer-les més amenes, perquè els nens estiguin més atents, i per altres raons que ens ajudaran a fer millor la classe. Però, només per això, només caldria fer-les servir com una eina de suport complementària a les explicacions del mestre.
Per exemple, jo faig fer l'exposició del treball de les pissarres digitals i el Tablet PC, i aquest últim és un possible substitut del llibre en moltes escoles. (Com a exemple vam posar un vídeo d'una escola de Terol). Si que és veritat, que els nens estan més comunicats amb el professor perquè si tenen algun dubte a través de la pàgina web que té cada alumne, poden resoldre dubtes i comentar les classes o coses que no entenen, etc. Però, això, per a mi, crec que al dia següent o el mateix dia que no entenen alguna cosa, crec que li poden preguntar directament al professor i és una relació més personal. (Això, també ho comento en la entrada que vaig fer a l’octubre: ordinadors a l'aula i una bona falda)
Per tan, des del meu punt de vista, no estic d'acord amb la primera metàfora proposada per Charles Crook i per tan, tampoc estaria d'acord amb el que diu Jordi Vivancos al bloc de les Tic a les Tac (també he fet una entrada sobre això)
Respecte a la primera frase de la metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor, estic completament en desacord, ja que com he dit en altres entrades del meu bloc, crec que l'ordinador mai podria ser el substitut del mestre, i no m'agradaria que ho arribés a ser, la veritat, perquè sinó ja ens podem buscar un altre treball...
El que crec és que potser si que està bé que introduïm les noves tecnologies a les aules per fer-les més amenes, perquè els nens estiguin més atents, i per altres raons que ens ajudaran a fer millor la classe. Però, només per això, només caldria fer-les servir com una eina de suport complementària a les explicacions del mestre.
Per exemple, jo faig fer l'exposició del treball de les pissarres digitals i el Tablet PC, i aquest últim és un possible substitut del llibre en moltes escoles. (Com a exemple vam posar un vídeo d'una escola de Terol). Si que és veritat, que els nens estan més comunicats amb el professor perquè si tenen algun dubte a través de la pàgina web que té cada alumne, poden resoldre dubtes i comentar les classes o coses que no entenen, etc. Però, això, per a mi, crec que al dia següent o el mateix dia que no entenen alguna cosa, crec que li poden preguntar directament al professor i és una relació més personal. (Això, també ho comento en la entrada que vaig fer a l’octubre: ordinadors a l'aula i una bona falda)
Per tan, des del meu punt de vista, no estic d'acord amb la primera metàfora proposada per Charles Crook i per tan, tampoc estaria d'acord amb el que diu Jordi Vivancos al bloc de les Tic a les Tac (també he fet una entrada sobre això)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada